گزارش هفته پژوهش

گزارش هفته پژوهش مرکز مشاوره هادیان زندگی

هفته پژوهش امسال را به دلیل همه گیری ویروس کرونا _مانند همه ی فعالیت های زندگیمان در این مدت _نوع دیگری تجربه کردیم تا یاد آور شویم هیچ چیز سد راه علم آموزی نمی شود .

به همین مناسبت مرکز روانشناسی هادیان زندگی از تاریخ ۲۲ آذر تا۲۷  هر روز یک کارگاه آموزشی رایگان و آنلاین برای ۱۷ نفر از متخصصین حوزه سلامت روان و سایر علاقه مندان برگزار کرد.

شنبه ۲۲ آذر 
موضوع: درمان اختلالات یادگیری با رویکرد تحلیلی
مدرس:زهرا پوراسدی- کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی
بخشی از مطالب ارائه شده در کارگاه را در ادامه می بینید
 تعریف اختلالات یادگیری شروع شد 
انواع و علت‌های ایجاد اختلالات یادگیری 
درمان‌های مبتنی بر توانمندی شناختی 
درمان مکمل،رویکرد تحلیلی مبتنی بر کلاین:
کلاین از دو موضع پارانویید-اسکیزویید و موضع افسرده‌وار صحبت می‌کنداز آنجا که اختلال یادگیری که عموما در دوره نهفتگی بروز پیدا می‌کند و تشخیص داده می‌شود به نظر می‌رسد کودکان با مشکلات یادگیری در عقده ادیپال مانده اند و بر خلاف سن‌شان در موضع پارانویید-اسکیزویید هستند و ارتباط با جهان بیرون را برای خود منع می‌کنند و با بستن خروجی‌های خود مانع درونی کردن اطلاعات می‌شوند. در نتیجه بهتر است بخشی از درمان کار بر روابط موضوعی باشد تا درمانگر و مراجع نتیجه بهتری از جلسات داشته باشند.

یکشنبه ۲۳ آذر
موضوع: كاركردهاى قصه گويى براى كودكان
مدرس: لیلا رفیق دوست_کارشناس روانشناسی
 تاريخچه و اهميت قصه گويى 
معناى قصه گویی در زندگى انسان
  كاركردهاى مختلف قصه گويى براى كودك مانندكاركردهاى آموزشى،شناخت احساسات،تقويت حس شنيدارى،تقويت تخيل و...
معرفی چند عنوان كتاب مربوط به قصه گویی از موضوعات مطرح شده در این کارگاه بود

دوشنبه :۲۴آذر 
موضوع:مراحل تحول عاطفی از دیدگاه فروید 
مدرس:انسیه حیدری_کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
در این کارگاه شش مرحله تحول عاطفی از دیدگاه زیگموند فروید که شامل مرحله دهانی،مرحله مقعدی،مرحله احلیلی،مرحله ادیپ ،مرحله کومون و مرحله بلوغ است بیان گردید

سه شنبه ۲۵ آذر
موضوع : آشنایی با سینستزیا( لایو اینستاگرام)
گفتگوی انسیه حیدری با عسل جعفری جوزانی دکتری روانشناسی کودکان استثنایی

چهارشنبه ۲۶ آذر 
موضوع: تشخیص و درمان اختلالات یادگیری
مدرس: عسل جعفری جوزانی_دکتری روانشناسی کودکان استثنایی
مباحث مطرح شده در کارگاه:
مبانی و سبب شناسی اختلالات یادگیری
شیوه مداخله در اختلالات یادگیری
افتراق اختلال یادگیر از مشکل یادگیری
شیوع یک اختلال و همبودی با اختلال دیگر
اختلالات یادگیری غیر کلامی 
ارز یابی اختلالات یادگیری
آزمونهای سنجش اختلالات یادگیری
مفاهیم پیش نیاز درمان اختلالات یادگیری
درمان اختلال خواندن ،نوشتن و ریاضی

پنجشنبه ۲۷ آذر
موضوع: سفر درون و قهرمان های آن 
مدرس: صالح بحیرایی دکترای کوچینگ 
 معرفی نظریه خانم پیرسون موضوع این کارگاه بود. در این نظریه بیان می شود: سفر درونی همه ی انسانها از یک الگوی تقریبا یکسانی پیروی می کنه و شامل سه مرحله است، آمادگی برای سفر و ساخت ایگو، خود سفر و مواجهه با اتفاقات برای ساختن شخصیت و جایگاه خودمان، دستاورد سفر و بدست آوردن نتایج و جایگاه شخصیمان

علاقه مندان می توانند با ارسال تصویر آخرین مدرک تحصیلی خود به واتسپ شماره ذیل به عضویت گروه هفته پژوهش در آمده و از صوت ضبط شده این کارگاه ها بهره مند شوند
شماره واتسپ:۰۹۳۰۴۹۴۴۰۷۷۶